Alt
10 Aug 2023 1:03 PM
 আৰম্ভণি 
পানী বায়ুৰ দৰেই এটি প্ৰকৃতিৰ অৱদান৷ পানী জুলীয়া পদাৰ্থ৷ ইয়াৰ অবিহনে কোনো প্ৰাণী বৰ্তি থাকিব নোৱাৰে৷ কেৱল প্ৰাণীয়ে নহয়, প্ৰাকৃতিক জগতখনো পানীৰ বিনে অচল হৈ পৰিব৷
 
 পানীৰ ৰূপ 
পানীৰ ৰূপ তিনিটা৷ স্বাভাৱিক অৱস্থাত ই জুলীয়া হৈ থাকে৷ পানী উতলালে বা পানী বাষ্পলৈ ৰূপান্তৰিত হয়৷ আনহাতে পানী বেছি চেঁচা হ’লে বৰফলৈ ৰূপান্তৰিত হয়৷ এই কেইটা উষ্ণতা অনুসৰি পানীৰ এই তিনিটা ৰূপ দেখিবলৈ পোৱা যায়৷ পানী হাইড্ৰ’জেন আৰু এভাগ অক্সিজেন গেছৰ যৌগ৷ নিৰ্মল আৰু বীজাণুযুক্ত পানীৰ কোনো আকাৰ ৰং আৰু গোন্ধ নাই৷
 
 পানীৰ উৎস 
পৃথিৱীৰ উপৰিভাগৰ তিনিভাগৰ দুভাগ অংশ পানীৰে ঢকা৷ পৃথিৱীৰ বেছিভাগ পানী সাগৰ, মহাসাগৰতেই আছে৷ অৱশ্যে সাগৰৰ পানী লুণীয়া আৰু সেইবোৰ খাব নোৱাৰি৷ খোৱা পানী নদী, পুখুৰী, কুঁৱা আদিত পোৱা যায়৷ মানুহে কুঁৱা, পুখুৰী, নলীনাদৰ আদি খান্দি খোৱা পানী আহৰণ কৰে৷ এইবোৰত পানী শুকাই গ’লেও বৰষুণ আৰু ভূ-গৰ্ভত থকা পানীয়ে সেই অভাৱ দূৰ কৰে৷
 
পানী গুৰুত্ব আৰু জনগোষ্ঠীয় মানুহৰ মাজত ওপৰত ভৰষা
পানীৰ বাবেই জীৱজগত আৰু প্ৰাকৃতিক জগত চলি আহিছে৷ পানীৰ বাবেই গছ-গছনি, শাক-পাচলি আদি জীয়াই আছে৷ মানুহে পিয়াহ গুচাবলৈ বা খোৱা বস্তু হজম কৰিবলৈ পানী খাবই লাগিব৷ পানীৰ বাবেই আমি মাছ-কাছৰ দৰে পুষ্টিকৰ খাদ্য পাইছো৷ সাগৰৰ পানীৰ তলত থকা বিভিন্ন মনি-মুকুতা গোটাব পাৰিছোঁ৷ পানী থকাৰ বাবে অতীতত দেশে বিদেশে ব্যৱসায় বাণিজ্য আৰু যোগাযোগৰ সম্ভৱ হৈছিল৷ বিভিন্ন খেতিৰ বাবে যথাসময়ত পানী নাপালে মানুহে কোনো শস্য উৎপাদন কৰিব নোৱাৰিলেহেঁতেন৷ জনগোষ্ঠীয় মানুহে পানীৰ ওপৰত বিভিন্নধৰণৰ মন্তব্য আগবঢ়াই আহিছে৷ পানী সকলোৰে বাবে প্ৰাণ৷ পানীৰ ওপৰতে সকলো মানুহে ভৰষা কৰি জীয়াই আছে৷ বিভিন্ন জনগোষ্ঠীৰ মানুহে বিভিন্ন ধৰণে পানীৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰি জীৱন নিৰ্বাহ কৰি আহিছে৷ তাৰে ভিতৰত কেইটামান উদাহৰণ তলত দিয়া হ’ল-

মিচিংঃ অসমৰ ভৈয়ামৰ জনজাতি সমূহৰ ভিতৰত মিচিংসকল বড়ো-কছাৰীসকলৰ পিছতেই দ্বিতীয় বৃহত্তম জনজাতি৷ মিচিং সকল মূলত মংগোলীয় জনগোষ্ঠীৰ মান-তিব্বতী শাখাৰ অন্তৰ্গত৷ ভৈয়ামত থকা মিচিংসকল সাধাৰণতে নৈৰ পাৰত চাংঘৰ সাদি গাঁও পাতি বাস কৰে৷ মিচিংসকল আদিতে অসমৰ উত্তৰ-পূব ফালৰ পাহাৰত আছিল আৰু বৰ্তমান অৰুণাচলৰ চিয়াং জিলাত থকা ‘‘মিয়ং’’ আৰু ‘‘দাম’’ নামৰ দুই জাতিৰ পৰাই ফাটি আহিছে৷ অসমৰ লক্ষীমপুৰ, ডিব্ৰুগড়, শিৱসাগৰ, যোৰহাট, দৰং, শোণিতপুৰ জিলাত মিচিংসকলে প্ৰধানকৈ বাস কৰিছে৷ সাধাৰণতে নৈৰ পাৰত চাংঘৰ সাজি বাস কৰা বাবে মিচিংসকলৰ জীৱন ধাৰণ প্ৰণালী নৈৰ সৈতে ওতঃপ্ৰোতভাৱে জড়িত৷ বিশেষকৈ তেওঁলোকে খেতি-বাতিৰ লগতে মাছৰ ব্যৱসায় কৰি জীৱন নিৰ্বাহ কৰে৷

ডিমাছাঃ অসমৰ অন্যতম প্ৰাচীন জনগোষ্ঠী ডিমাছাসকল ডিমা হাছাও জিলাত বাস কৰে৷ ডিমাহাছাওৰ ওপৰি কাছাৰ জিলা, কাৰ্বি আংলং সমতল অঞ্চল, নগাঁও, নাগালেণ্ডৰ ডিমাপুৰ আৰু ধনশিৰি অঞ্চলত বাস কৰি আহিছে৷ ডিমাছা শব্দৰ অৰ্থ হ’ল ডি-পানী, মা-বৃহৎ, ছা-সন্তান৷ ডিমাছাসকলে সাধাৰণতে গাঁও পাতি বাস কৰে৷ কৃষিজীৱী হোৱাৰ বাবে সাধাৰণতে তেওঁলোকে নৈ বা নিজৰাৰ পাৰৰ সাৰুৱা মাটিত বাস কৰে৷ একেদৰে আৰু অন্যান্য জনগোষ্ঠীৰ লোক সকলে নদীৰ ওপৰত ভৰষা কৰি জীৱন নিৰ্বাহ কৰি আহিছে৷ আমাৰ জনগোষ্ঠীয় মানুহবোৰৰ মাজত পানীক লৈ আৰু বহুতো ধাৰণা আছে৷ বিশেষকৈ গাঁও অঞ্চলসমূহত ইয়াৰ প্ৰভাৱ পৰিলক্ষিত হয়৷ কোনোবা এজন লোকৰ অসুখ হ’লে নৈৰ ঘাটৰ পৰা পানী আনি তাত মন্ত্ৰ মাটি খাবলৈ দিয়া হয়,  যাতে মানুহজনৰ অসুখটো ভাল হয়৷ কোনোবা লোকৰ মুখ লাগি কাৰোবাৰ অসুখ হৈছে বুলি পানীত মন্ত্ৰ মাতি মুখলগা পানী খাবলৈ দিয়া হয়৷ এনেদৰে আৰু মানুহৰ মৃত্যু হ’লে মৃতকৰ ঘৰৰ সকলো বস্তুতে পানী ছটিয়াই শুদ্ধ কৰা হয়৷ এনে ধৰণৰ আৰু বহুতো বিশ্বাস পানীৰ ওপৰত কৰা হয়৷ অসম যিহেতু এখন নদী মাতৃক দেশ অসমত বানপানীৰ প্ৰভাৱো বিশেষভাৱে পৰিলক্ষিত৷ প্ৰতিবছৰে বানপানীয়ে মানুহক জুৰুলা-জুপুলা কৰি পেলাইছে৷ বাৰিষা দিনত অসমৰ নৈ সমূহ পানীৰে উপচি পৰে আৰু পাৰ বাগৰি বানপানীৰ ফলত ৰাইজৰ বহুতো অনিষ্ট হৈছে৷ সেইবাবে আমি সকলোৱে পানীক লৈ সজাগ হ’বৰ হ’ল৷ বানপানীয়ে যে কেৱল বানপানীৰ সময়চোৱাত আৰু কেৱল বানপানী বিধ্বস্ত অঞ্চলৰ অনিষ্ট কৰে এনে নহয়৷ বানপানীৰ পিছতে সচৰাচৰ হোৱা আকাল আৰু নানান মহামাৰিয়ে গোটেই দেশকে অভাৱগ্ৰস্ত কৰে৷ আমাৰ সৰ্বসাধাৰণ ৰাইজ প্ৰায় আটায়ে খেতিয়ক, অৱস্থা এনেয়ে বেয়া।  তাতে আকৌ প্ৰতি বছৰতে খেতিৰ অনিষ্ট হ’লে তেওঁলোক চিৰকালৰ কাৰণে দুৰ্ভাগ্যৰ কঢ়াল গ্ৰাসত পতিত হয়৷

বৰ্তমানেও আমাৰ অসমৰ বিভিন্ন ঠাইৰ মানুহে পানীৰ বাবে বিশুদ্ধ এটুপি খোৱা পানীৰ বাবে হাহাকাৰ কৰিব লগা হৈছে৷ বৰ্তমান ভাৰত চৰকাৰে গোটেই ভাৰতবৰ্ষতে ‘‘জলজীৱন মিচন’’ আঁচনিৰ জৰিয়তে মানুহক বিশুদ্ধ খোৱা পানীৰ পানী যোগান ধৰিবৰ বাবে ব্যৱস্থা হাতত লৈছে৷ ভাৰতবৰ্ষৰ প্ৰায়বিলাক স্কুল, কলেজতো ইয়াৰ বাবে সুবিধা কৰি দিছে৷ আমাৰ মানুহবোৰ পানীৰ ওপৰত যথেষ্ট সজাগ হ’ব লাগে৷ পানীৰ অপব্যৱহাৰ কৰিব নালাগে৷ বৰ্তমান চৰকাৰে ইয়াৰ ওপৰতো বহুত দিৱসো উদ্‌যাপন কৰি আহিছে৷

 

 সামৰণি 
পানী সকলো ঠাইতে পোৱা যায়৷ কিন্তু খোৱা পানীৰ ক্ষেত্ৰত আমি সাৱধান হোৱা উচিত৷ বীজাণুমুক্ত লেতেৰা পানী বেমাৰৰ প্ৰধান উৎস৷ আমাৰ দেশত এতিয়াও বহু লোক আছে যি পৰিষ্কাৰ পানী খাব লাগে বুলি নাজানে৷ এই ক্ষেত্ৰত চৰকাৰ বা অন্য জনা-শুনা মানুহে তেওঁলোকক পানী উতলাই আৰু পৰিষ্কাৰ কৰি খাবলৈ শিকাব লাগে৷ বিশুদ্ধ পানীয়ে মানুহৰ জীৱন শক্তি৷